ATORGAMENT D’AJUTS A FAMÍLIES QUE ES TROBIN EN SITUACIÓ SOCIOECONÒMICA DESFAVORIDA I AMB FILLS/ES QUE REALITZEN ACTIVITATS EXTRAESCOLARS, COLÒNIES I SORTIDES ESCOLARS DURANT EL CURS 2016-2017 I/O CASAL D’ESTIU 2017.

Aquest any tornen els ajuts per a famílies que es troben en situació econòmica desfavorida.

Aquí trobareu les bases i el document per poder fer la sol·licitud:

BASES AJUTS

SOL·LICITUDS AJUTS

BASES PER A L’ATORGAMENT D’AJUTS A FAMÍLIES QUE ES TROBIN EN SITUACIÓ SOCIOECONÒMICA DESFAVORIDA I AMB FILLS/ES QUE REALITZEN ACTIVITATS EXTRAESCOLARS, COLÒNIES I SORTIDES ESCOLARS DURANT EL CURS 2016-2017  I/O CASAL D’ESTIU 2017.

 

 

  1. Disposicions generals

     

El marc jurídic que regula aquestes bases és el següent:

 

– La Llei estatal 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

 

– El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

 

– Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.

 

– Normativa aprovada per l’Ajuntament de Flaçà en relació amb subvencions atorgades a tercers i recollida a les bases d’execució del pressupost municipal.

 

  1. Normes de caràcter general de les subvencions

 

La subvenció tindrà caràcter anual i voluntari. No generarà cap dret i no es podrà al·legar com a precedent. En cap cas l’import de la subvenció podrà ser superior a l’import abonat per la família.

 

En compliment del que estableix l’article 5 de la Llei Orgànica 15/1999 de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades recollides s’incorporaran, per ser tractades, en un fitxer automatitzat propietat del Consell comarcal del Gironès amb la finalitat d’atendre les sol·licituds. L’interessat/da pot exercir en qualsevol moment els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

 

3. Objecte

 

L’objecte d’aquestes bases és la regulació de l’atorgament, per part de l’Ajuntament de Flaçà, d’ajuts per a la participació d’infants de Flaçà  que estiguin matriculats des del nivell de P3 fins els estudis post obligatoris de Batxillerat o cicles formatius en els casals d’estiu organitzats per entitats del municipi durant el mes de juliol de 2017 i/o en activitats esportives, culturals o educatives, fora del marc i l’horari escolar, organitzades per entitats o ens del municipi, durant el curs 2016-2017.

 

Així mateix es regula l’atorgament d’ajuts als infants de Flaçà inscrits a l’escola les Moreres, a l’Institut de Celrà o a d’altres centres escolars   per a la realització de colònies i sortides escolars durant el curs 2016-2017.

 

Els ajuts atorgats es destinaran a minorar el cost de la quota de les activitats, casals d’estiu,   colònies i sortides esmentades. Seran les entitats  i centres escolars organitzadors els  que percebran les subvencions i es responsabilitzaran de  minorar el cost de les activitats al que han de fer front les famílies, prèviament valorades per un Tècnic/a del Servei Bàsic d’Atenció Social a Flaçà.

 

4. Destinataris/àries

 

Podran optar a aquests ajuts les famílies que reuneixin tots i cadascun dels requisits següents:

  • Estar empadronats al municipi de Flaçà (com a mínim l’infant i un dels progenitors/ tutors)
  • Tenir un/a fill/a que estiguin matriculats des del nivell de P3 fins els estudis postobligatoris de Batxillerat o cicles formatius en els casals d’estiu organitzats per entitats del municipi durant el mes de juliol de 2017 i/o en activitats esportives, culturals o educatives, fora del marc i l’horari escolar, organitzades per entitats o ens del municipi, durant el curs 2016-2017.
  • Tenir un/a fill/a Flaçà inscrits a l’escola les Moreres, a l’Institut de Celrà o a d’altres centres escolars   per a la realització de colònies i sortides escolars durant el curs 2016-2017.
  • Presentar la sol·licitud en el termini i la forma esmentats en l’apartat 6 d’aquestes bases.
  • No tenir cap deute tributari o de cap altra naturalesa amb l’Ajuntament de Flaçà.
  • No trobar-se en cap dels supòsits que impedeixen tenir la consideració de beneficiari, d’acord amb el què estableix l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • No superar els llindars màxims de renda familiar següents:
    • Famílies de dos membres: 102,00 €
    • Famílies de tres membres: 711,00 €
    • Famílies de quatre membres: 870,00 €
    • Famílies de cinc membres: 301,00 €
    • Famílies de sis membres: 580,00 €
    • Famílies de set membres: 870,00 €
    • Famílies de vuit membres: 644,00 €
    • A partir del vuitè membre, s’afegiran 3.282,00 € per cada nou membre computable.

 

La renda de les famílies, als efectes d’aquestes subvencions, s’obtindrà per agregació de les rendes degudament acreditades i corresponents al darrer exercici fiscal liquidat (exercici 2015) de cada un dels membres computables de la unitat familiar, de conformitat amb la normativa reguladora de l’impost sobre la renda de les persones físiques.

 

En el supòsit que les persones sol·licitants no puguin adjuntar la documentació referida a la capacitat econòmica i estiguin rebent assistència social rellevant, l’Ajuntament podrà fer una valoració estimativa dels ingressos d’acord amb la informació de què disposi.

 

Els infants i joves d’incorporació tardana o els que pateixin algun canvi socioeconòmic familiar tindran la possibilitat de tenir accés als ajuts si:

 

  • Es disposa de suficient dotació pressupostària.
  • Es valora necessari per a la integració del/de la menor mitjançant informe socioeducatiu de serveis socials.

 

S’entendran com a incorporació tardana aquells casos que la data d’inici de l’activitat subvencionada sigui posterior a la finalització del primer termini de presentació de sol·licituds.

 

  1. Procediment de publicació

 

L’Ajuntament de Flaçà publicarà les bases reguladores per a l’atorgament d’aquests ajuts al Butlletí Oficial de la Província de Girona, a l’e-tauler  i al tauler d’anuncis de la corporació. Una referència d’aquest anunci s’inserirà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya durant un termini de vint dies hàbils per tal que s’hi puguin presentar reclamacions. En el supòsit de no formular-se’n cap, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

 

Al web municipal, al facebook i al twitter es publicitaran les activitats extraescolars i els casals d’estiu realitzats per les entitats locals que puguin ser objecte  dels ajuts contemplats en aquestes bases.

 

  1. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

 

6.1. Els fulls de sol·licitud seran facilitats per l’escola Les Moreres  i cadascuna de les entitats que realitzin les activitats subvencionades, i per l’Ajuntament de Flaçà, quan es tracti d’alumnes d’ESO, Batxillerat o cicles formatius.

6.2. Les sol·licituds s’hauran de presentar degudament omplertes a l’escola o a alguna de les entitats esmentades, les quals els presentaran a l’Ajuntament per al seu registre  i posterior lliurament al Tècnic/a del Servei Bàsic d’Atenció Social a Flaçà.

En el cas d’alumnes d’ESO, Batxillerat o cicles formatius es presentaran davant l’Ajuntament de Flaçà.

 

Aquestes sol·licituds es  lliuraran a l’escola Les Moreres,  a les entitats del municipi que realitzin activitats extraescolars i casals d’estiu  i a l’Ajuntament de Flaçà   des del dia 15 de setembre i fins el dia 3  d’octubre de 2016.

 

No s’acceptaran sol·licituds fora d’aquests dies

 

En el cas dels casals d’estiu es presentaran durant els quinze dies immediatament anteriors a la realització del casal d’estiu.

 

6.3. El Servei Bàsic d’Atenció Social es reserva el dret d’incloure, segons criteri tècnic, sol·licituds de famílies en seguiment pel servei no presentades durant el termini establert i/o que no reuneixin les condicions descrites.

 

6.4. A la sol·licitud s’han d’adjuntar les còpies dels documents següents acarats amb els originals:

 

6.4.1. Documentació general:

 

  1. Document identificatiu (DNI, NIE o Passaport) de la persona sol·licitant
  2.   Volant de convivència actualitzat
  3.   Llibre de família o altres documents relatius a la filiació del/la menor

 

6.4.2. Documentació econòmica: una opció per cada un dels membres computables          de la unitat familiar en edat laboral:

 

  1. a) Treballadors per compte aliè:

 

  • Fotocòpia de l’última declaració anual de l’IRPF presentada (sempre que sigui possible)
  • En cas de no tenir obligació de fer la declaració d’IRPF, o en el cas que s’hagi modificat substancialment la situació econòmica, cal aportar documentació que acrediti aquest extrem aportant els següents documents:

 

– Informe de vida laboral actualitzat i les 3 últimes nòmines

 

  1. b) Treballadors/es per compte propi

 

  • Fotocòpia de l’última declaració anual de l’IRPF presentada

 

  1. c) En cas de no estar treballant

 

  • Certificat de l’OTG on s’especifiqui si rep o no prestació per desocupació/subsidi i, si la rep, que especifiqui l’import que es percep.
  • Informe de vida laboral actualitzat (es pot sol·licitar al telèfon 901 50 20 50)

 

En el supòsit que les persones sol·licitants no puguin adjuntar la documentació referida a la capacitat econòmica i estiguin rebent assistència social rellevant, el Tècnic/a  del Servei Bàsic d’Atenció Social a Flaçà,podrà fer una valoració estimativa dels ingressos d’acord amb la informació de què disposi.

 

6.4.3. Altra documentació:

 

    • En cas d’estar cobrant la renda mínima d’inserció: certificat d’atorgament o cobrament del PIRMI actualitzat.
    • En cas de tenir concedit algun altre ajut per part d’alguna altra administració (jubilació, orfenesa, viduïtat, ajut dependència, fill a càrrec, etc.) documentació acreditativa de la subvenció rebuda.
    • En cas de separació/divorci: sentència de separació i conveni regulador on figuri l’import mensual a percebre en concepte de manutenció/pensió. En cas d’incompliment, cal presentar la corresponent denúncia.
    • Carnet de família nombrosa o document acreditatiu corresponent.
    • Carnet de família monoparental o document acreditatiu corresponent.
    • Certificat mèdic acreditatiu en cas d’invalidesa o disminució igual o superior al 33% del/de la menor,  germans, pare, mare o tutor/a legal.
    • En casos de famílies acollidores: documentació acreditativa de l’acolliment del/de la menor.
    • Excepcionalment, informe social en casos que estiguin en seguiment des dels Serveis Socials.

 

6.5. Si amb  les sol·licituds no s’acredita algun dels requisits, es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè s’esmenin els defectes. Si transcorregut aquest termini no s’ha aportat la documentació requerida, la persona interessada es tindrà per desistida de la seva sol·licitud.

 

7. Procediment d’atorgament dels ajuts

 

7.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, el Tècnic/a del Servei Bàsic d’Atenció Social a Flaçà, valorarà les sol·licituds  i emetrà una proposta de resolució de les persones beneficiàries, amb indicació de la puntuació obtinguda d’acord amb els criteris que consten en l’article següent d’aquestes bases.

 

7.2. El procediment de concessió de les beques regulades en aquestes bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

 

7.3. Sobre la base de la proposta de resolució de persones beneficiàries dels ajuts, l’Ajuntament de Flaçà resoldrà el repartiment de la subvenció tenint en compte l’import màxim de crèdit inicial i en funció del nombre d’infants amb dret a beca i la puntuació de cada persona beneficiària.

 

7.4. La resolució dels ajuts destinats a la minoració del cost dels casals d’estiu i activitats extraescolars es dictarà una vegada s’hagi dut a terme la inscripció a l’activitat.

 

7.5. La resolució de l’Ajuntament de Flaçà serà notificada degudament a les entitats organitzadores de les activitats objectes de subvenció,  a l’escola Les Moreres, a l’Intitut de Celrà i els altres centres educatius, sense perjudici que l’Ajuntament comuniqui a les famílies beneficiàries dels ajuts els imports concedits.

 

7.6. L’Ajuntament de Flaçà verificarà, si ho creu oportú, el compliment de les condicions imposades per adquirir la condició de beneficiari dels ajuts.

 

7.8. Els ajuts es faran efectius a cada entitat o ens organitzador de les  activitats objectes de subvenció amb infants i/o joves beneficiaris inscrits als diferents  centres educatius esmentats  per tal que realitzin la  minoració dels imports de les quotes corresponents i de les colònies i sortides .

 

 

 

  1. Criteris de puntuació

 

El criteri d’admissió de les sol·licituds és el de no superar els llindars màxims de renda familiar que apareixen en el punt 4 d’aquestes bases.

 

Els criteris objectius que es valoraran seran els següents:

 

– Cada 1.000€ per sota del llindar màxim de renda familiar: 1 punt

– Infants en acolliment: 1 punt

– Infant, pare, mare, tutor/a legal o germans/es amb una disminució reconeguda: 1 punt per cada persona amb disminució

– Família nombrosa: 1 punt

– Família monoparental: 1 punt

 

  1. Quantia individualitzada de l’ajut

 

La quantia dels ajuts que s’atorguen correspondran a una part del cost de la quota corresponent a cada activitat realitzada pel menor.

 

Sobre la base de la proposta de resolució de persones destinatàries dels ajuts, l’Ajuntament de Flaçà emetrà la resolució  de repartiment de la subvenció tenint en compte l’import màxim previst per a aquesta despesa i en funció del nombre d’infants amb dret a ajut  i la puntuació de cada persona beneficiària.

 

La suma dels ajuts atorgats a cada persona beneficiària no pot excedir la despesa màxima prevista per a la concessió d’aquest ajut que s’estableix en el punt 10 d’aquetes bases.

10. Crèdit pressupostari

 

La despesa màxima prevista per a la concessió d’aquests ajuts és de 3.000,00 euros, que van a càrrec de l’aplicació pressupostària 323.481.00 “Ajudes educatives” del pressupost de l’Ajuntament de Flaçà per l’any 2016.

 

  1. Forma de pagament

 

El pagament dels ajuts es farà efectiu a cada entitat o  ens organitzador de les activitats objecte de subvenció i a l’escola Les Moreres de la manera següent:

 

– Una bestreta del 50 % de l’import atorgat a cada entitat, que en el cas de l’Escola Les Moreres  es  farà efectiva, sempre que sigui possible durant el primer trimestre del curs 2016-2017

– El 50 % restant es farà efectiu una vegada s’hagi justificat degudament la subvenció atorgada.

12. Justificació

 

Les entitats beneficiaries organitzadores d’activitats extraescolars i casals d’estiu,  l’Escola Les Moreres, l’Institut de Celrà i la resta de centres educatius   hauran de presentar la documentació justificativa en el Registre d’Entrada Municipal de l’Ajuntament de Flaçà, durant el mes d’octubre de 2017.

 

Les entitats beneficiaries  i l’Escola Les Moreres, l’Institut de Celrà i la resta de centres educatius  hauran de presentar la documentació següent:

  • Certificació del secretari/a de l’ens acreditativa que la subvenció atorgada s’ha destinat íntegrament a l’objecte de subvenció, així com la finalitat concreta a la que s’ha destinat la subvenció.
  • Una relació dels infants i joves als quals se’ls ha aplicat la minoració del cost de les activitats realitzades, amb el detall de  l’import subvencionat i l’import final que ha assumit la família del/la menor, degudament certificada pel secretari/a de l’ens.
  • Certificat del secretari/a del centre en el que s’indiqui si s’ha obtingut altres subvencions per la mateixa finalitat, procedent de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades.

 

L’import de la subvenció que atorga l’Ajuntament en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de les actuacions efectivament realitzades.

 

  1. Actuacions de comprovació

 

L’Ajuntament de Flaçà pot dur a terme actuacions de comprovació sobre la correcta execució de l’actuació i gestió de la subvenció. A tal efecte, s’haurà de facilitar a l’Ajuntament la comprovació i la verificació del seu compliment, així com qualsevol altre acte de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans competents, aportant tota informació que li sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors.

 14. Obligacions del beneficiaris

 

Les entitats beneficiàries dels ajuts, l’Escola Les Moreres, l’Institut de Celrà i la resta de centres educatius  tindran les  obligacions establertes per l’article 14.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

S’entendrà per acceptada la subvenció concedida a menys que hi renunciïn expressament en el termini de deu dies hàbils des de notificació de l’acord de concessió de la subvenció.

 

  1. Incidències durant el curs

 

Les persones beneficiàries de l’ajut que durant el curs escolar 2016-2017 causin baixa de l’activitat objecte de subvenció,  o causin baixa del centre,  perdran el dret a percebre l’ajut corresponent a les quotes dels  mesos en els que no es realitzi l’activitat,  en el cas dels casals d’estiu, es perdrà l’ajut corresponent als dies de no realització de l’activitat i en el cas de les sortides  escolars l’ajut corresponent a les sortides escolars pendents de realitzar  en el moment de la baixa.

 

  1. Causes de revocació i reintegrament

 

  1. L’Ajuntament de Flaçà pot iniciar el procediment de revocació dels ajuts concedits per alguna de les causes següents:

 

  • La no inscripció efectiva a l’escola Les Moreres, a l’Institut de Celrà o a d’altres centres educatius o a l’activitat objecte de subvenció del/de la menor beneficiari/a de l’ajut
  • L’ocultació d’informació necessària per poder valorar correctament la sol·licitud o la falsedat en la documentació presentada.
  • El canvi substancial de les circumstàncies que van donar lloc a la concessió de l’ajut.
  • L’incompliment de les obligacions establertes en aquestes bases.

 

  1. En cas que es produeixi un incompliment de les bases i/o la convocatòria, s’iniciarà l’expedient corresponent de revocació total o parcial de la subvenció i, si escau, es demanarà el reintegrament de les subvencions amb els interessos legals corresponents.

 

  1. Acceptació de les bases

 

La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació plena d’aquestes bases.

 

  1. Disposició final primera

 

L’Ajuntament de Flaçà es reserva el dret d’interpretar i resoldre els dubtes i/o discrepàncies que sorgeixin en la interpretació d’aquestes bases.

 

 

DILIGÈNCIA per fer constar que aquestes bases s’han aprovat inicialment pel Ple de l’Ajuntament de Flaçà en data 26 de juliol de 2016

 

I, per donar-ne fe, signo aquesta diligència a Flaçà el dia 27 de juliol de  2016.

 

El secretari

 

 

 

 

Jaume Solà Molinas